fredag 29 april 2011

Dag 9 – Då utsatte jag någon för ett spratt.

Nu har jag suttit och funderat ända sen igår på vad för spratt jag har utsatt folk för. Jag kommer inte på någonting kul alls. Det enda jag kommer på är mer eller mindre elaka saker jag har gjort mot mina arbetskamrater och som jag inte vet om man kan kalla för spratt eller inte, men i brist på annat så får det bli det som hamnar här idag.

Ibland när jag jobbade på stommarna på ett företag som tillverkar trägolv och jag tyckte att det blev lite väl tråkigt så kunde jag limma fast en kvist under en av lamellerna som skulle köras in i pressen......bara för att så se folk få panik och springa som galningar för att hinna stänga av banan och få bort den när dom såg det när allt var på väg in i pressen (om dom inte hann så blev det nämligen limsläpp och alltihop blev förstört och det var bara att kasta). Kan ju tillägga att jag också hade en knapp som jag kunde stoppa allt med OM den som stod vid pressen inte skulle uppmärksamma kvisten, men det alternativet var inte alls lika roligt.
Den knappen använde jag däremot flitigt när vi hade nybörjare på avdelningen för dom visste inte att banan gick att manövrera från två håll så dom fattade ingenting när det inte hände nåt när dom skulle skicka iväg allt :D

Om jag var på pressen (en helt annan avdelning) och jobbade så kunde jag, på den tiden när man lade på ytorna manuellt på varje golvskiva och tryckte på en knapp för att stiften skulle gå i, rycka undan golvskiva och yta i sista sekunden så att den som satt mitt emot fick stiftet i låret istället.... det var mycket underhållande kan jag säga!

När jag arbetade på filéfabrik i nord Norge så var en annan uppiggande sak att spara ihop ett berg av fisk för att sen skicka iväg det till nästa station och se hur dom plockade för glatta livet för att hinna med att lägga allt i olika fack. Jag fick ofta en paus eftersom stackaren allt som oftast blev tvungen att stänga av linjen för att få bort allt och ALLTID ett gott skratt när jag gjorde sånt.

Det är sånt jag gör när jag spelar folk ett spratt....avgör själva om det hamnat under rätt kategori.

3 kommentarer: