tisdag 26 april 2011

Dag 7 – Så var jag som barn.

Här vill jag ju gärna skriva att jag var en liten ängel som aldrig gjorde något dumt, som hade ett rart sätt och lugnt och fint humör....så var det inte. Jag blev kallad för diktatorn. Jag blev även kallad för Miss Decibel eftersom jag satte i att gallskrika om jag inte fick som jag ville....Jag tror att jag var mer vild än tam. Jag var helt enkelt en sån där unge som jag ogillar starkt nu när jag är vuxen.

Jag gömde mig för mamma under vagnen när jag var 7 månader. Hon var helt ifrån sig när hon hittade mig i korgen där jag låg och tittade på henne och log. Jag hängde i taklampan ovanför bordet om man inte la ner köksstolarna på golvet. När jag var ca 5 år så hittade jag en sax på köksbordet och bestämde mig för att leka frisör, och klippte av mig mitt långa fina, korkskruvslockiga hår som jag hade uppsatt i en hästsvans . När jag kom ut i trädgården och mamma skulle stryka mig över håret så fick hon hela tofsen i handen. Morsan fick en chock - och jag fick en tid hos en riktig frisör. Jag minns hur jag skämdes när jag kom hem för att jag hade kort hår och såg ut som en pojke.

En sommar när jag, mormor, mamma och min låtsassyster Linda var på Öland så klättrade Linda och jag i ett träd vi hade på gården. Det fanns en platå en bit upp där vi kunde sitta och titta ut på omgivningarna och se vad som hände. Den här dagen hade vi blivit ovänner över nåt (vilket iochförsig inte var ovanligt) och när jag kom upp på platån och hade Linda under mig, på väg upp, så "råkade" jag tappa min träsko i huvudet på henne :P
Hon började ju naturligtvis grina och jag åkte in på rummet där jag fick sitta resten av dagen med ett rött och brännande öra efter en mamma som tog tag i örat drog mig dit :D

För övrigt så var det första jag gjorde i den stugan att hoppa i våningssängen som stod på nerdervåningen. Jag stod på loftet och hoppade....naturligtvis så gick ju botten sönder så vår första utflykt vart till brädgården.

Ja, så var jag som barn...

2 kommentarer:

  1. Hahaha :-) jag kommer ihåg det där bandet med dig och din pappa och du ska räkna...:-)
    "Ett"
    "Ett!"
    "Två"
    "Ett!" :-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja just det! Envis redan då ;-)

    SvaraRadera