onsdag 27 april 2011

Dag 8 – Då blev jag utsatt för ett spratt.



I dag får det nog bli en sak som min bror utsatte mig för.






När jag var liten hade jag en bok som hette "Sagan om det röda äpplet". Det handlade om en gubbe som hade ett stort rött äpple som jag tyckte såg jättegott ut.



Min mamma hade också ett rött äpple som såg jättegott ut och en dag så lurade brorsan mig att ta en stor tugga i det där äpplet. Jag kan ju säga att det var inte lika gott som det såg ut att vara, det var nämligen ett äpple gjort av stearin...jag tror att jag hade stearin mellan tänderna i en vecka efteråt. Tack för det brorsan! ;-)



Jag tror faktiskat att det finns kvar någonstans, med bitmärken och allt. Kanske jag ska försöka hitta det och se om jag kan lura någon annans barn att göra samma sak? Skulle kunna vara kul :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar