tisdag 24 april 2012

Sur-tisdag (...eller kanske sur-måndag passar bättre)

Känner mig på hugget idag....blev väckt klockan 05.55 av ett meddelande på telefonen som handlade om att någon ville köpa jordfräsen av mig för max 2000:-. Han ville att jag skulle kolla så att den funkade och han kunde komma och hämta den på torsdag eller till helgen. Problemet är att jag inte har nån jordfräs... Kan ju säga att bättre saker har jag ju vaknat av.

Vidare så var jag tvungen att ringa arbetsförmedlingen igår och redovisa vilka jobb jag har sökt den här månaden eftersom jag stämplar upp. Väntetiden var 21 minuter. Jag hann prata med tjejen som svarade i 3 minuter innan mina pengar på mobilen var slut och samtalet bröts. Man kan ju tycka att om dom inte kan anställa personal för att få ner väntetiderna så kan dom väl åtminstone ha ett gratis-nummer man kan ringa....det är ju inte så att jag som deltidsarbetande med halvtaskig ekonomi hoppar jämfota av lycka när jag måste vänta så länge i telefonen. Hon ringde tillbaka efter att det brutits men det hjälper ju inte mig när det gäller just det...
Samtalet avslutades med att hon tyckte att jag skulle söka ett jobb som servitris i Storlien (16 mil härifrån), där man skulle ha barvana och 2 års dokumenterad erfarenhet, för det är en heltid och boende kunde ordnas. Ok, jag har jobbat som servitris och jag har gått hotell och restaurang programmet men jag har jobbat med det i ca 4 månader precis efter att jag gick ut gymnasiet.....för 19 år sen :P

Ja ja, nu ska jag sluta gnälla och försöka samla på mig lite positiv energi tills jag ska ge mig iväg till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar