onsdag 18 maj 2011

Min första dag med eget ansvar

I dag har jag fått eget ansvar på jobbet för femmans maskin. Det har gått skitbra! Så bra att jag satte mig och bläddrade i en biltidning jag hittade...plötsligt hör jag en välbekant stämma bakom ryggen som säger:

"Hej Petra, vad glad jag blir att se att du sitter och bläddrar i en tidining!! Det betyder att allt rullar på här"

Det var VD'n...som jag gick till i slutet av förra veckan och pratade med om att jag inte är nöjd med min lön. Efter att ha varit anställd på företaget i 4 dagar. Samma man som gav mig 1000 spänn mer i månaden istället för de 500 han tänkte ge mig...

Just där och då blev jag lite röd om kinderna och kände att det är kanske inte så jag ska förtjäna min löneökning som jag dealade till mig. Sitta på en stol och läsa. Jag hoppas att han faktiskt vad ärlig och menade det han sa men jag är inte helt säker på att han inte var ironisk. Själv kände jag att jag inte levde upp till de förväntningar han kan tänkas ha på mig. Pinsamt!

Det märks väl om mitt kontrakt blir förlängt efter sommaren :P

1 kommentar:

  1. Pinsamt! MEN, jag tror han menade vad han sade. OM allt rullar på: vad skulle du annars ha gjort?

    Grattis igen förresten <3

    SvaraRadera