tisdag 14 juni 2011

Dag 14 – Om du var en superhjälte, vad skulle du heta och vilka

Om jag var en superhjälte så skulle jag heta "Världens Bästa Petra....och lite till" eftersom jag är världens bästa Petra...och lite till :)

Mina egenskaper skulle vara att kunna vara osynlig, fatta vad kul det skulle vara att kunna tjyvlyssna på folk lite hur man vill. Jag skulle vara skitsnabb ocskå (alltså jetplanssnabb), väldigt lägligt när man vill åka utomlands...man skulle aldrig behöva en biljett. Det gör man å andra sidan inte om man är osynlig heller... Man kan ju bara gå in på vilken festival, konsert eller vilket flyg man vill och bara njuta. Man skulle aldrig behöva betala för nåt heller (förutsatt att det man håller i också blir osynligt så så skulle det också bli). Men jag skulle vilja vara skitsnabb ändå, om inte annat för att det vore jävligt skönt att slippa restid till och från jobbet :P

Sen skulle jag kunna få folk att glömma allt som jag inte vill att dom kommer ihåg, vore väldigt skönt ibland! Tror faktiskt att jag skulle ha egenskapen att kunna glömma det JAG inte vill komma ihåg också. Då kan jag ju göra precis vad jag vill och om jag inte tycker om det jag gjort så kan jag ju bara glömma det. Forever. Praktiskt!

Tror faktiskt att jag skulle kunna få folk att göra precis vad jag vill också när jag ändå håller på :)

Sen är det ju så att om man är en superhjälte så måste man ju göra snälla saker också...men jag vet inte riktigt vad det skulle vara. Det känns inte lika lockande. Jag får väl rädda nån katt ner från ett träd nån gång ibland. Eller spöa skiten ur skitungar som mobbar andra barn. Eller sätta översittare och skitsnackare på plats.

Japp, det får bli vad jag skulle göra som superhjälte :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar